akt på Hanstholm Skole

 

adfærd / kontakt / trivsel

 

akt og skolens trivselspolitik

akt-arbejdet er en indsats, som skal understøtte Hanstholm Skoles trivselspolitik Målet for arbejdet er, at den trivsel, som er formuleret her, opnås. Akt-arbejdet skal således være præget af

Positive forventninger og anerkendende kommunikation. Vi taler hellere om det vi vil opnå, end det, der skal forsvinde.

Hyppig og åben dialog med elever, hjem og medarbejdere – alle involverede.

 

akt -konfliktløsninger

akt-konfliktløsninger skal også hænge sammen med trivselspolitikken. Løsningerne skal være problemløsende, der skal ’gås efter bolden, ikke efter manden’. Principperne skal være:

Hurtig reaktion (en hurtigt løst konflikt breder sig oftest ikke)

Løsningen afsluttes med positiv aftale, ikke et møgfald.

God kommunikation med alle parter – elever, team, hjem.

    

akt - konkret og praktisk

akt kan altid kontaktes af team, kolleger, elever og forældre, hvis man står med et uhåndterbart trivselsproblem.

Trivselsproblemer skal som udgangspunkt løses så tæt på de involverede som muligt. Det er de, som er tæt på, som skal kunne mærke, om tingene går i den rigtige retning eller ej.

akt skal kunne bruges i alt trivselsfremmende arbejde – der skal laves så meget forebyggende arbejde som muligt.

 

Kontakt Anna, Kirsten eller Mette her på intra eller pr. mail/telefon